CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, September 20, 2011

GPS.

Assalamualaikum w.b.t

Salam 1 Malaysia. Hahaha. Cam poyo'' jek. Okayh, entri aku kali ni  nak cerita pasal gadget takdela terbaru sangat kn. U'olls msti tahu kn apa tuh GPS? Okayh GPS or Sistem Kedudukan Sejagat or bahasa Inggeris nye Global Positioning System tuh satu gadget yang dicipta senang cite as a guide la if kita tak tahu mcm mane nak pergi Pontian kn? Contoh aku kate contoh je okayhhh. 

Senang la if ade benda nyh kat kereta kite kn. So, kalau kite nak ke mana'' tempat yang kite tak tahu direction nya kite just taip jek nama tempat yang kita nak tuju tuh then search jela. InshAllah kalau tempat yang kita nak tuju tuh masih ada kat muka bumi akan terkeluar la direction nya. Huhu.

Okayh, aku nak cerita pengalaman aku sikit tentang GPS nyh. Last Sunday Ayah aku ada pasang GPS kat kereta dia. Hahaha. Belum papa aku dah ketawa. Thats mean cerita aku memey betul'' lawok laaa. Kruk kruk. Okayh kalau korang rasa tak lawak tak yah gelak okayhhh. :D

Ayah aku pon bukan main bangga la kereta dia ada GPS kn. Kn. Tapi aigooo, pak cik tak thu guna la ini GPS adeyhhh. Hahahaah. Ayah nak hantar aku ke Larkin kan last week. Then dia try la search Larkin. Waaaa. Aku dah excited nyh kn. Kuy3. Then keluar la suara omputeh yg konon'' nya macho tuh.

100 m turn right -> du suruh kaw belok kanan dalam 100 meter gitu.
Your car is speeding -> kereta kau laju sangat. Tuh yang dy suruh kaw pelan'' bawak kereta.

Tiba-tiba aku teringat pulak satu episod Maharaja Lawak. Nabil punya part yang mana masa tuh Nabil cerita pasal GPS. Hahaha. Kalau korang pernah tengok mesti korang rasa funny sangat kn time tuh. Kalau yang tak pernah tengok tuh aku ada lampirkan episod time tuh.



gps bapak aku.
gps bapak aku lg kottt.
Okayh semua. Selamat membaca. *sebenarnya takda pon orang nak baca kn. Hahahaha. Kat kau.

0 comments:

Post a Comment